
Wat te doen als Lebara niet werkt / In geval van storingen?
Heb je problemen met je Lebara mobiele service? Of je nu niet kunt browsen, sms'en, bellen, of vermoedt dat je Lebara SIM-kaart niet werkt, onze probleemoplossingsgids is hier om te helpen.
Samenvatting
Als je Lebara-service niet werkt zoals het hoort, hoef je je geen zorgen te maken. We hebben deze handige gids samengesteld om je weer op weg te helpen. We belichten enkele van de meest voorkomende problemen met de Lebara-service, bieden praktische probleemoplossingstips, en laten zien hoe je contact kunt opnemen met de klantenservice van Lebara als het probleem aanhoudt.Wat je zult leren
- Waarom je Lebara mobiele service mogelijk niet werkt.
- Hoe je een bredere Lebara-netwerkstoring kunt uitsluiten.
- Eenvoudige oplossingen om bellen, sms'en en data weer werkend te krijgen.
- Wat te doen als je Lebara-roaming niet werkt.
- Wanneer en hoe je contact kunt opnemen met de klantenservice van Lebara.
Waarom werkt mijn Lebara-service niet?
Als je problemen ondervindt met je Lebara-service, begrijpen we hoe frustrerend dat kan zijn. Hoewel tijdelijke netwerkstoringen soms kunnen voorkomen, zijn deze meestal van korte duur. Vaak kunnen serviceproblemen aan de kant van de gebruiker optreden om verschillende redenen – van een slecht signaal of een SIM-kaartfout tot een inactief saldo – en er is vaak een eenvoudige verklaring.Stap 1: Controleer op Lebara-netwerkproblemen
Voordat je begint met het onderzoeken en oplossen van problemen aan jouw kant, is het het beste om te controleren of het probleem bij het netwerk van Lebara zelf ligt.Zo controleer je het:- Als je toegang hebt tot een ander apparaat, zoals een pc, laptop of tablet, verbind dan met WiFi en bezoek de website van Lebara Nederland of social media-pagina's voor service-updates.
- Ververs je mobiele verbinding door je apparaat opnieuw op te starten.
- Als je vrienden, familie of collega's hebt die Lebara gebruiken, vraag dan of zij ook problemen ondervinden.
Stap 2: Los veelvoorkomende Lebara-data problemen op
Als je Lebara-data niet werkt, kan dat door een van de volgende dingen worden veroorzaakt:- Je hebt per ongeluk Vliegtuigmodus ingeschakeld – als dat het geval is, schakel het dan uit.
- Controleer of Mobiele Data is ingeschakeld in de instellingen van je telefoon.
- Zorg ervoor dat je APN (Access Point Name)-instellingen overeenkomen met die op de website van Lebara.
- Sla eventuele wijzigingen in je instellingen op en start je telefoon opnieuw op.
- Nog steeds geen verbinding? Probeer je SIM-kaart in een ander simlockvrij apparaat. Als het daar werkt, kan het zijn dat je originele telefoon een netwerkreset nodig heeft.
Stap 3: Kan geen oproepen maken of sms'en verzenden
Als je geen oproepen kunt maken of ontvangen of sms'en kunt verzenden, controleer dan het volgende:- Bevestig dat Vliegtuigmodus is uitgeschakeld.
- Controleer je saldo of actieve bundel – bel naar 5588 of log in op de MyLebara-app.
- Schakel je telefoon uit, verwijder de SIM-kaart voorzichtig, plaats deze opnieuw en start opnieuw op.
- Verplaats je naar een open gebied of dicht bij een raam om het signaal te verbeteren.
Stap 4: Controleer je SIM-kaart en apparaat
Als je de vorige stappen hebt gevolgd en nog steeds geen service hebt, kan het probleem bij je Lebara SIM-kaart of telefoon liggen.- Controleer eerst of je Lebara SIM volledig is geplaatst.
- Probeer vervolgens je SIM in een andere, simlockvrije telefoon.
- Als het werkt, moeten de instellingen van je oorspronkelijke telefoon mogelijk worden gereset.
- Als het niet werkt, kan je SIM beschadigd of gedeactiveerd zijn. Je kunt een gratis vervangende SIM bestellen rechtstreeks bij Lebara.
- Controleer dubbel of je telefoon niet is vergrendeld voor een ander netwerk, aangezien dit de service kan blokkeren.
Wanneer en hoe contact opnemen met Lebara klantondersteuning
Heb je de bovenstaande stappen gevolgd, maar heb je nog steeds problemen? We raden aan om contact op te nemen met het vriendelijke team van Lebara. Zij helpen je graag en kunnen netwerkproblemen identificeren of een vervangende SIM-kaart sturen indien nodig. Manieren om contact op te nemen met de klantenservice van Lebara- Telefoon: Als je kunt bellen met je Lebara-apparaat, bel dan naar 5588. Gebruik je een ander netwerk of een vaste lijn? Bereik Lebara op 0207 031 0791.
- Live Chat: Neem online contact op via Lebara's directe chat. Adviseurs zijn online beschikbaar van 7 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds elke dag.
- E-mail: Stuur je vraag naar Lebara via hun online contactformulier. Reactietijd is meestal enkele dagen. Als je probleem dringend is, raden we aan om Lebara te bellen of hun live chat-optie te gebruiken.
- Lebara Helpcentrum: De website van Lebara heeft een handig help- en ondersteuningscentrum waar je antwoorden kunt vinden op veelgestelde vragen, samen met probleemoplossingsgidsen.
- Sociale Media: Je kunt ook contact opnemen met Lebara via hun X account (voorheen Twitter) of Facebook.
Heb je een Lebara-opwaardering nodig?
Geen tegoed meer en moet je snel opwaarderen? Ga naar Beltegoed.nl en koop een Lebara e-voucher. De levering is direct en wordt rechtstreeks naar je inbox gestuurd, klaar voor gebruik. Lebara-opwaarderingen beginnen vanaf slechts €5.Veelgestelde Vragen
Waarom werkt mijn mobiele data niet op Lebara?
Het kan zo simpel zijn als het aanpassen van je telefooninstellingen of controleren of je een actief dataplan hebt. Zorg ervoor dat Mobiele Data aan staat, Vliegtuigmodus uit staat, en je APN-instellingen overeenkomen met wat op de website van Lebara staat. Controleer ten slotte of je je maandelijkse datalimiet nog niet hebt verbruikt en dat je plan actief is.
Wat is het meest waarschijnlijke probleem als mijn Lebara-roaming niet werkt?
Als je problemen hebt met Lebara-roaming, komt dat meestal omdat roaming niet is ingeschakeld in je telefoon instellingen en account. Zorg er ook voor dat je huidige plan roaming in het buitenland toestaat, en laat je telefoon automatisch een lokaal netwerk selecteren. Neem contact op met de klantenservice van Lebara als het bovenstaande je roamingproblemen niet oplost.
Waarom werkt mijn Lebara SIM-kaart niet?
Er zijn verschillende redenen waarom je Lebara SIM mogelijk niet werkt. Meestal is het omdat de SIM-kaart niet volledig is geplaatst, of de telefoon die je gebruikt is vergrendeld voor een ander netwerk. Andere mogelijke oorzaken kunnen te wijten zijn aan inactief tegoed of per ongeluk Vliegtuigmodus inschakelen.

